torstai 23. toukokuuta 2013

Kisakorkkaus: erinaomaisia hetkiä!

Tänään MinunSuuriPäivä - Mörkön kanssa agility-kisat, missä päästään testaamaan tositilanteessa missä pujottelun kanssa mennään. Olin tietoisesti valinnut omat kisat, koska silloin esteet ja tila ovat tutut. Aikaisemmin ollaan käyty Mörkön kanssa tutustumassa kisafiilikseen kuulutuksineen ja tiesin ettei Mörkö välitä tuosta tilanteesta ollenkaan.

Mietin päivällä pujottelua, miten suoritan pujottelun ja mikä on mun varasuunnitelma jos tuleekin ongelmia pujottelun kanssa. Päätin että riippumatta ohjauksen järkevyydestä ohjaan pujottelun kaikissa tapauksissa  oikealta puolelta. Tämä sen takia, että jostain syystä oikealta puolelta pujottelun ohjaaminen tuntuu minulle luontevimmalta tällä hetkellä. Halusin saada onnistumisia kisoissa. Vasemmalta puolelta ohjausta treenataan vielä treeneissä ja viedään suoritus kisa-areenille vasta sitten kun se minusta tuntuu hyvältä. Itseasiassa en missään vaiheessa tehnyt varasuunnitelmaa, koska halusin varmistaa että saan onnistuneen suorituksen.

Lämmittelyssä kävin tekemässä puomin kahteen kertaan ja kertaalleen pujottelun vasemmalta ohjaten, namikuppi pujottelun lopussa. Pujottelu onnistui :)

Agility-rata: Kaiken kaikkiaan oiva suoritus. Mörkö liikkui tavallistakin reippaammin ja oli hyvin kuulolla koko radan. Keinu meni laukalla ja puomikin kohtuu reippaasti. Pujotteluun oli suora lähestyminen hypyltä, ja joko en itse luottanut tarpeeksi ja vain käskyttänyt Mörköä pujotteluun... olisihan se sinne saattanut mennä. Tai sitten ei, sillä jarrutus ja ohjausyrityksistäni huolimatta Mörkö meni pujottelun ohitse. Uusinta lähetyksellä onnistuminen ja Mörkö pujotteli sulavasti loppuun. Radalta siis 5 ja alta ihanneajan. Työstettävien asioiden listalle suoraan esteeltä pujottelulle lähetys (olen tainnut aina treenata pujotteluun menoa eri kulmista...).

Hyppy-rata: Ensimmäistä rataa vieläkin parempi suoritus! Päästäkseni pujottelun oikealle puolelle jouduin tekemään takaaleikkauksen, mutta tiesin ettei tämä haittaa Mörköä. Pujottelu itsessään meni hyvin määrätietoisesti, rennosti ja vauhdikkaasti! :) Pujottelun jälkeinen hypyllä tapahtunut takaaleikkaus hieman jännitti minua, mutta   toteutus oli täydellinen. Pieni vauhti-tapaturma, aiheutti putken suun ohittamisen. Täytyy keskittyä jatkossa paremmin radan rytmitykseen, jälkiviisaana on helppo sanoa että ennen pujottelua olisi minun pitänyt hivenen jarruttaa menoani. Radalta 5 ja reippaasti (~8s) alta ihanneajan. Suora linkki videoon: http://youtu.be/Lv7IXboPsMQ.



Nämä tulokset oikeuttivat kummatkin kolmanteen sijaan!

Olen niin onnellinen :) Olen pystynyt työstämään omaa päätäni pujottelun suhteen ja tämä työstäminen on tuottanut tulosta. Viimeinkin olen päässyt jonkun ihmeen jännityksen ylitse ja pujottelut alkaa onnistumaan.

Pujottelulaskuri on nyt 123/149 (=82,6%).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti