maanantai 15. joulukuuta 2014

Kausi pakettiin Niinun treeneissä

Päivän treenien teemana oli uudet kokemukset ja vauhti. En niinkään halunnut hyppyyttää Mörköä, joten tehtiin ihan pieni harjoitus 20cm esteillä. Edelliseltä koiralta rimat olivat sopivan matalana. Tämä lisäksi tein kaksi toistoa A-esteellä, jälkimmäinen parempi. Vauhtia putkelta. Samoin kaksi toistoa putken kautta puomille, jälkimmäinen parempi. Loppuun putken kautta hyppy - pituus - hyppy ja lopussa namikippo. Ja Mörköhän irtosi :)

Olen nyt treenannut syyskauden verran Niinun treeneissä vuoroviikoin. Voin sanoa että tähän agilitykokemukseen ehkä parasta mitä hoksasin tehdä. Olen oppinut uusia ohjauskuvioita. Olen ymmärtänyt alkaa luottamaan koiraan. En enää höpötä koiralle koko aikaa radalla, vaan käskytän oleellisen. Näiden seurauksena koin syksyllä oivalluksen että koira menee lujempaa jos itse juoksen lujempaa. Jännän juttu :)

Olen saanut Niinulta ohjeita ja kannustusta. Olen voinut jakaa ilot ja onnistumiset ja kokea miten kouluttaja on aidosti myös iltoinen. Niinä (onneksi harvoina) mustina hetkinä olen saanut toisaalta ymmärrystä. Ennen kaikkea olen uskaltanut alkaa haastaa itseäni, ja viimein olen uskonut ettei tuo koira rikki mene vaikka kaikki suoritukset eivät olisikaan onnistuneita. Tämän myötä olen uskaltanut alkaa kokeilemaan itselleni vaikeita asioita, ja onnistumisten kautta on tapahtunut eteen päin menemistä.

Jos saisin hieman myöhäisemmän treenivuoron, niin voisin treenata joka viikko. Toisaalta, joka toinen viikko pitää hyvin motivaation kohdallaan. Niin minulla kuin Mörkönkin kohdalla. Näin on hyvä jatkaa ensi vuonna koulutuksia :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti