sunnuntai 11. maaliskuuta 2018

Mörkön historiaa - tuplahylky

Mörköllä alkaa olemaan kisastartteja takana 200-300 ja lauantaina vasta saatiin ensimmäinen tuplahylky. Saavutushan sekin.

Hyppyrata ei oikeastaan edes harmittanut. Hylkäys tapahtui ihan radan lopussa ja tulos olisi kuitenkin ollut yliaikanolla. Rata oli profiililtaan meille ikävän kiemurainen. Mörkö vielä kiihdyttää ja jarruttaa joten kuten mutta oma kone käy dieselillä. Kiemuraisilla radoilla en vain tahdo saada jalkojani liikkeelle. Joten oli tyytyväinen ~3.8m/s etenemään. Radalla sain tehtyä myös muutaman siistin siivekkeen ympäri pyöräytyksen niin etten jäänyt jumittamaan esteelle ja kovassa vauhdissa onnistunut japanilainen-japanilainen pisti hymyilyttämään. Varsinkin kun päätin vaihtaa alkuperäisen pakkovalssin japsi-japsiin, mikä ainakin Mörkön kanssa oli paljon sujuvampi ohjausvalinta.

Agilityradan hylkäys otti päähän ja aika reilusti. Olin medien radalla jo katsonut, että 2-3 esteväli on monelle haastava. Olin myös pohtinut voisiko kakkoshypyn ohjata toisen siivekkeen kautta. Hylkäsin kuitenkin tämän vaihtoehdon kun mittailin että matkaa tulee aika monta metriä extraa. Ei olisi kannattanut, Mörkö ei taipunut kolmannelle hypylle. Muuten nollarata ja etenemä jälleen ~3.8m/s. Radalla oli meille kinkkinen pujottelusta poislähtö ja olen tyytyväinen että maltoin odottaa rauhassa Mörkön viimeiseen väliin saakka pujottelua ennen kuin jatkettiin matkaa.

Oli mukava huomata ettei parin kuukauden tauko näkynyt Mörkön tekemisessä, vaan että ollaan osattu edes jossain määrin hyödyntää aika. Mörkölle on selkeästi tullut lihasta ja lenkkimääriä ollaan saatu mukavasti kasvatettua. Lenkkeiltiin paljon myös kovien pakkasten aikana. Se on myös hyvä kehitys, ettei itseäni hirvittänyt (kovin montaa kertaa) radalla vauhdissa eteneminen ja työskenteleminen. Kriittiset kohdat onnistuivat ja tarvittaessa muistin painaa kaasun pohjaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti